De winkelwagen is leeg

Dsen Z (15/10/23): Wielsbeke – KBBC De Panne: 34 – 51

Na nog geen 15 uur na hun match met de eerste damesploeg stonden er al een aantal speelsters terug op het veld om aan voldoende effectieven te raken bij de recreatieve ploeg. Naar analogie van de wedstrijd de avond voordien, werd er in de eerste minuten niet gescoord. We beginnen er aan, dachten onze dames. Wielsbeke gunden ze één enkele korf en zelf netten ze 17 punten. Wielsbeke gaf echter niet op en hield de score netjes in evenwicht tijdens het tweede quarter: 14 -15 en dus een rustscore van 16 – 32. In de tweede helft konden we ons beperken tot het consolideren van de voorsprong. Probleemloze wedstrijd.

U12J (14/10/23): Blue Stars Brugge – KBBC De Panne: 26 – 84

Het moeilijkste van de namiddag was het vinden van de zaal. Na nauwelijks twee minuten hadden onze jongens de thuisploeg, die uitsluitend uit meisjes bestond, al overlopen (0 -10). We lieten de press achterwege maar hielden netjes de bovenhand. Jawel, er zaten dipjes in ons spel, maar bij momenten speelden we ook heerlijk basket. Alleen was het verschil te groot om over een echte match te kunnen spreken (Q1: 5 -21 Q2: 10 – 16 Q3: 6 -25 Q4: 5 – 22). Goed gedaan, gasten. En een eervolle vermelding voor de Brugse meisjes, die ondanks het verschil zich meer dan kranig weerden. Ook voor jullie, meisjes, een welgemeend proficiat.

U12J (07/10/23): KBBC De Panne – KBGO Finexa Basket @ Sea: 59 – 31

De bezoekers met tien, wij met zeven, maar dat was feitelijk geen probleem. We namen in de eerste helft de bovenhand (Q1: 19 – 10 en Q2: 14 – 4) en in de twee helft eenzelfde spelbeeld (Q3: 13 – 7 en 13 – 10). Los van de score en het wedstrijdverloop, we leren bij en maken progressie. Proficiat, jongens.

Dsen A (14/10/23): BC Oostende Basket@Sea – KBBC De Panne: 34 – 59

Veel te grote, kille zaal, versleten parketvloer, nul sfeer op de tribunes: alle ingrediënten waren aanwezig om er een leuke match van de maken. Beide ploegen vlogen er direct in maar vergaten helaas te scoren. Het duurde eventjes vooraleer er een bal door de ring wilde, maar nadat wij de score hadden geopend, waren we vertrokken voor een gelijkopgaande eerste helft. 8 – 12 na tien minuten en nog eens zoveel minuten later stonden we nog altijd vier punten voor. De thuisploeg tekende nog voor de eerste twee punten, maar wist toen geen raad meer met onze agressieve verdediging. Van 22 - 24 sprong de score naar 26 – 45. Een voorsprong die we nooit meer handen konden geven. Eindscore 34 – 59 en na vier wedstrijden prijken we zowaar bovenaan de rangschikking. Eerlijkheidshalve, nu dienen zich in principe zwaardere tegenstanders aan. Maar dit pakken ze onze dames alvast niet meer af.

Dsen Z (07/10/23): Avanti Brugge – KBBC De Panne: 34 – 31

De verslaggever blonk in beide wedstrijden uit in afwezigheid. De objectieve gegevens zijn: we speelden op verplaatsing, de scores waren in beide wedstrijden laag, we verloren beide wedstrijden nipt en we liepen onze eerste seizoensnederlaag op. De subjectieve gegevens: van horen zeggen dus, in beide wedstrijden blonken de thuissupporters (en dat waren er blijkbaar nogal wat) uit in onsportiviteit.

Contacteer ons

Sportlaan 2